نقد و بررسی

10 فروشگاه اینترنتی برتر ایران

فروشگاه اینترنتی

امروز قراره در یه مقاله جامع , بهترین فروشگاه های اینترنتی ایران رو بررسی کنیم و به طور کامل به تحلیل اون ها بپردازیم. فروشگاه های اینترنتی ایرانی که در سال 98 فعالیت خود را از دیگر فروشگاه ها بهتر انجام داده اند بررسی کرده ایم و نقاط قوت و ضعف آنها را عنوان کرده ایم تا بهترین فروشگاه های اینترنتی ایرانی را معرفی کنیم.

ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب و مطمئن چیست؟

فروشگاه های اینترنتی ویژگی های مثبت و منفی زیادی دارند. به همین دلیل همه مردم خریدهای خود را فقط از یک فروشگاه اینترنتی انجام نمی دهند! در ادامه سعی می کنم مهمترین ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب را عنوان کنم تا بدانید بهترین فروشگاه اینترنتی که انتخاب کردید چه ویژگی های باید داشته باشد.

لازم به ذکر است اکثر مواردی که قصد دارم عنوان کنم مربوط به تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی می باشد که بسیار بسیار قضیه مهمی است. از آن جایی که فروشگاه های اینترنتی مشتریان زیادی در روز دارند بهتر است تجربه کاربری دلنشینی را برای مشتریان خود رقم بزنند.

رابط کاربری

رابط کاربری یا UI یکی از مهمترین ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب ایرانی است. رابط کاربری چیزی است که مشتری از فروشگاه اینترنتی می بیند. مثل فونت نوشته ها، تصاویر محصولات، دسته بندی محصولات در فروشگاه اینترنتی و مواردی که مربوط به ظاهر یک فروشگاه اینترنتی می شود.

خیلی مهم است که قبل از هر چیز مشتری با وارد شدن به یک فروشگاه اینترنتی ظاهر زیبای آن را ببیند و بعد شروع به جست و جوی کالای مورد نظر برای خرید کند. ظاهر زیبای فروشگاه اینترنتی باعث ایجاد حس اعتماد اولیه در مخاطب می شود.

تجربه کاربری

یکی از مهمترین ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب این است که تجربه کاربری در آن به درستی طراحی شده باشد. منظور از UX یا تجربه کاربری این است که کاربر با وارد شدن به فروشگاه اینترنتی به راحتی بتواند محصول مورد نظر خود را پیدا کند، انتخاب کند و به صورت آنلاین و بدون هیچ معطلی سفارش دهد.

تجربه کاربری در یک کلام یعنی راحت بودن کاربر زمانی که در سایت یا فروشگاه اینترنتی زمانش را سپری می کند.

فرایند خرید در فروشگاه اینترنتی

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب این است که فرایند خرید در آن برای مشتری ساده باشد. متاسفانه بعضی از فروشگاه های اینترنتی فرایند خرید سخت و پیچیده ای دارند و به همین دلیل، روزانه مشتریان زیادی را هنگام ثبت سفارش از دست می دهند.

بهینه سازی فرایند خرید در سایت یا فروشگاه اینترنتی هم یکی از مراحل طراحی UX و تجربه کاربری است. بهتر است مراحل ثبت نام و سفارش محصول چند مرحله ای باشد تا کاربر خسته نشود و مشتاق شود تا مراحل انجام سفارش را تا انتها انجام دهد.

جست و جو و دسته بندی محصولات

یکی از دیگر ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب این است که به راحتی و خیلی سریع بتوان در آن محصول مورد نظر را پیدا کرد. دسته بندی محصولات در فروشگاه اینترنتی باید به گونه ای باشد که هر محصول را با هر مدل، رنگ، اندازه و … بتوان به راحتی پیدا کرد.

همچنین جست و جوی حرفه ای در فروشگاه های اینترنتی مهم است. جست و جو بر اساس فیلتر گذاری قیمت، برند یا رنگ و … باعث می شود مشتری، خیلی سریع بتواند محصول مورد نظرش را پیدا کند.

به همین دلیل فروشگاه اینترنتی هایی که جست و جوی دقیقی دارند و دسته بندی محصولات در آن ها به خوبی طراحی شده است می توانند فروش بالایی داشته باشند و جزء بهترین فروشگاه های اینترنتی باشند.

تضمین بهترین کیفیت و قیمت

یکی از دیگر مواردی که باعث می شود یک فروشگاه اینترنتی را مطمئن جلوه دهد تضمین کردن بهترین کیفیت و قیمت مناسب کالا است. متاسفانه بسیاری از فروشگاه های اینترنتی محصولات تقلبی را با قیمت اصلی کالا ارائه می دهند در صورتی که باید کمتر از قیمت اصلی باشد چون اصل نیست!

به همین دلیل از فروشگاهی باید خرید کنید که تضمین کیفیت محصولات را می کند و همینطور مناسب ترین قیمت را برای خرید آن کالا ارائه می دهد. معمولا فروشگاه های اینترنتی مارکت پلیس (چند فروشنده) مثل دیجی کالا محصولاتی با چند گارانتی و قیمت ارائه می کنند.

گارانتی بازگشت وجه و مرجوعی کالا

یک فروشگاه اینترنتی خوب و مطمئن، قانون گارانتی بازگشت وجه و مرجوعی کالا باید داشته باشد. فروشگاه های اینترنتی در ایران وجود دارند که گارانتی بازگشت وجه 7 روزه دارند ولی پایبند به آن نیستند و با هزار دوز و کلک نمی خواهند زیر بار مرجوعی کالا بروند. این فروشگاه های اینترنتی اصلا قابل اطمینان نیستند و خرید اینترنتی از آن ها پیشنهاد نمی شود.

فروشگاه اینترنتی خوب و مطمئن است که به صورت واضح قوانین مرجوعی کالا و گارانتی بازگشت وجه را هنگام خرید یا در صفحه ای مجزا کامل شرح دهد و پایبند به آن باشد.

سیستم اتوماتیک سازی فرایندها

هر فروشگاه اینترنتی با توجه به ترافیک بالایی که در روز دارد باید سیستم اتوماتیک سازی فرایندها هم داشته باشد. فروشگاه اینترنتی خوب است که در آن همه چیز اتوماتیک باشد. به عنوان مثال ممکن است هنگام خرید به علت کافی نبودن موجودی حساب تان، مجبور باشید سبد خرید را ترک کنید! آیا نباید بعدا به شما ایمیل یا اس ام اس یادآوری برای ادامه خریدتان ارسال شود؟

یا به عنوان مثال اگر محصولی را از یک فروشگاه اینترنتی خرید کرده اید و بعد از آن ایمیل تایید دریافت کردید از خریدتان مطمئن نمی شوید؟

همه این کارها بر عهده سیستمی است که به صورت اتوماتیک از قبل تنظیم شده است و همه فروشگاه های اینترنتی باید ازش برخوردار باشند. این مورد هم دقیقا رابطه مستقیم با تجربه کاربری دارد.

ارائه تخفیف ها و فرصت های ویژه در فروشگاه اینترنتی

همه مردم عاشق تخفیف هستند. همه دوست دارند محصول مورد نظرشان را با تخفیف حتی اگر تخفیف کمی داشته باشد تهیه کنند. ارائه تخفیف های ویژه یکی از بهترین مزیت های یک فروشگاه اینترنتی خوب است. فروشگاه اینترنتی که همیشه محصولات تخفیف دار داشته باشد قطعا فروش بالایی هم خواهد داشت.

ارائه فرصت های ویژه در فواصل زمانی مختلف هم از دیگر ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب است. درست مثل فروشگاه اینترنتی بامیلو که برای هر فصل پیشنهادهای ویژه ای را برای کاربرانش ایمیل می کند.

اعتماد سازی در فروشگاه اینترنتی

یکی از مهمترین عواملی که یک فروشگاه اینترنتی را مطمئن و خوب جلوه میدهد داشتن اینماد و مجوزهای دیگر کسب و کار است. اعتماد سازی در فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است. با وجود اینکه دیجی کالا فرهنگ خرید اینترنتی را در ایران جا انداخته است ولی باز هم بسیاری از کاربران اینترنتی در خریدهای اینترنتی شان تردید دارند.

بهتر است از فروشگاهی خرید کنید که مجوزهای لازم کسب و کار اینترنتی را داشته باشد. البته تنها همین مورد باعث اعتماد سازی در فروشگاه اینترنتی نمی شود!

موارد دیگری مثل پشتیبانی همیشه آنلاین، مشخص بودن قوانین مرجوعی و بازگشت وجه، پاسخ به سوالات متداول، داشتن صفحاتی برای شکایت و پیگیری سفارش، استفاده از لوگوی اسپانسر ها و … از مواردی است که باعث اعتماد سازی در فروشگاه اینترنتی می شوند.

ارسال به موقع و سریع سفارشات

یکی از ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب این است که سفارشات مشتریان را به موقع و در سریع ترین حالت به دست شان برساند. این مورد می تواند یک مزیت رقابتی بین فروشگاه های اینترنتی باشد. بعضی از فروشگاه های اینترنتی هستند که در کمتر از دو ساعت سفارش مشتری را به دستش می رسانند! این واقعا معرکه است از دید یک مشتری.

پس فروشگاه اینترنتی خوب و مطمئن است که به موقع و سر وقت سفارش مشتری را به دست او برساند. حداقل این است که باید زمان دقیق ارسال سفارش را مشخص کنند و به آن عمل کنند.

در ایران مدتی است که بازار فروشگاه اینترنتی و خرید آنلاین بسیار داغ و پر از خبرهای جدید است، به همین جهت تصمیم داریم 10 فروشگاه برتری که سال 98 توانستند در صدر باقی بمانند را بر اساس معیارهای مشخصی تعیین و معرفی کنیم.

فروشگاه اینترنتی به سایتی گفته می شود که به ارائه کالا یا خدماتی به صورت آنلاین مشغول است، اما ما در اینجا قصد داریم فقط فروشگاه های ارائه کننده کالاهای فیزیکی را با یکدیگر مقایسه کنیم و سراغ فروشگاه های خدماتی در مطلبی دیگر خواهیم رفت.

در این مطلب فروشگاه ها بر اساس خلاقیت، نوآوری، میزان بازدید، تجربه کاربری، تجربه خرید، نحوه بازاریابی و موارد تخصصی دیگر تا حدی که امکان بررسی آنها وجود داشته باشد مورد ارزیابی قرار می گیرند و بر اساس رتبه ای که بدست آورده اند منتشر شده اند.

شایان ذکر است که فروشگاه ها بر اساس معیار های مطرح شده رتبه بندی شده اند و سعی می شود در مورد هر فروشگاه مزایا و معایب بررسی شده مطرح شوند تا بتوان به کیفیت و نحوه مقایسه فروشگاه ها نگرش بهتری پیدا کنیم، در ادامه وب سایت های فروشگاه اینترنتی را معرفی می کنیم و به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

1- فروشگاه اینترنتی دیجی کالا:

بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران از دید عموم وب سایت دیجی کالا است که تقریبا در همه موارد مطرح شده در بالا تا حد ممکن خوب کار کرده است. دیجی کالا نزدیک به 10 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است و در ابتدای کار مانند همه فروشگاه های اینترنتی بسیار ساده و با محصولاتی با تنوع پایین فعالیت خود را آغاز کرد.

به تازگی دیجی کالا هم مانند دیگر فروشگاه های اینترنتی بزرگ در سراسر دنیا به (Marketplace) تبدیل شده است و به خوبی هم توانسته در این حوزه فعالیت کند اما موردی که مورد توجه قرار گرفته این است که زمانی که از دو فروشگاه خرید میکنید سفارش شما در دو سبد خرید قرار می گیرد و اگر مبلغ یکی از این سفارشات بیش از 100 هزار تومان نباشد شما هر دو کالا را در یک زمان تحویل می گیرید اما برای یکی از آنها هزینه ارسال پرداخت خواهید کرد.

از جمله مزیت های کلیدی این وب سایت تمرکز روی رضایت مشتری می باشد که در تمام مدت فعالیت خود بسیار به این موضوع اهمیت داده اند، اما اخیرا با مشکلاتی مواجه شده که باعث افت کیفیت در ارائه خدمات به مشتریان می باشد.

چند ماه گذشته دیجی کالا بخشی را به نام OPEN BOX به وب سایت خود اضافه کرد و در ایران این موضوع را جا انداخت، تا کنون هیچ فروشگاه اینترنتی اقدام به معرفی OPEN BOX نکرده بود. در قالب فایل اینفوگرافیک زیر متوجه خواهید شد OPEN BOX دقیقا به چه شکل کار می کند؟

دیجی کالا از ابتدای کار خود سعی در معرفی بسیار حرفه ای و هوشمندانه کالاهای خود داشت و همین موضوع سبب می شد کاربران برای کسب اطلاعات دقیق از یک کالا به دیجی کالا مراجعه کنند، اما در آن زمان که فرهنگ خرید اینترنتی هنوز به این جایگاه نرسیده بود اکثر افراد برای کسب اطلاعات به دیجی کالا مراجعه می کردند و پس از انتخاب محصول مد نظرشان به بازار مراجعه می کردند.

به جرات می توان گفت دیجی کالا در ترویج فرهنگ خرید اینترنتی در ایران نقش بسیار مهمی دارد و در آن زمان که فروشگاه های زرد به ارائه کالاهای بی کیفیت مشغول بودند دیجی کالا تنها مسیر آنلاین برای خرید کالا از طریق اینترنت بود.

اما خوب گذر زمان و ترویج استفاده از خدمات آنلاین توسط دولت و رسانه ها کم کم مردم را به سمت خرید آنلاین هدایت کرد و در نهایت غولی به نام دیجی کالا را ساخت تا بتواند نیازهای یک کشور را برای مدتی تامین کند.
اما خوب چندی نگذشت که صدای بلند سودهای کلان فروشگاه اینترنتی در رسانه ها رقبای دیگر را هوشیار کرد و سایت های فروشگاه اینترنتی جدیدی راه اندازی شدند.

دیجی کالا هنوز هم در صدر جدول قرار دارد، با اینکه چندی پیش سعی کردیم با برگزاری مسابقه ای و دریافت نظر مشتریان این سایت را تحلیل کنیم و صدای مشتریان را به گوش دیجی کالا برسانیم تا خدمات مشتریان قبلی که دریافت می کردیم را مجدد دریافت کنیم، اما هنوز هم در همه موارد با فاصله زیادی دیجی کالا را در صدر جدول داریم.

از نظر خلاقیت به خلاقیت بالای این شرکت پی ببرید و از نظر نوآوری نیز وارد شدن به بازارهای جدید و روشهای متفاوت ارسال و پیشنهادات ویژه دیجی کالا هنوز هم جذاب به نظر می رسد، همچنین میزان بازدید سایت که الکسای یک رقمی دیجی کالا کاملا این موضوع را تایید می کند و یکی از بهترین تجربه های کاربری و تجربه خرید که در هنگام جستجو در دیجی کالا می توان تجربه کرد و در پایان نیز اگر صحبت نحوه بازاریابی باشد چیزی که مشخص است پیوند دیجی کالا و شرکت Anetwork کمی بیش از حد تصور صاحبان دیجی کالا باعث رشد و تبلیغات این شرکت شد(که در اصل علت بوجود آمدن مشکلات اخیر این فروشگاه اینترنتی نیز همین بود)

مزایای فروشگاه اینترنتی دیجی کالا:

  • سرعت بسیار بالا سایت و جستجوی سریع
  • تجربه کاربری فوق العاده
  • پیشنهادات روزانه جذاب
  • ایمیل مارکتینگ
  • استفاده از موتور برقی جهت کاهش آلودگی هوا
  • بخش TV و بخش MAG
  • راه اندازی بخش بازارچه آنلاین (Marcketplace)
  • امکان مطلع شدن از موجود شدن کالاها
  • سیستم ترغیب به خرید مجدد (دیجی بن)
  • معرفی دقیق کالاهای ارائه شده
  • 7 روز گارانتی کالاهای خریداری شده
  • مشخصات فنی دقیق محصولات
  • ثبت نام سریع در هنگام سفارش
  • نرم افزار مناسب گوشی هوشمند
  • نمایش نسخه سه بعدی کالاهای پر مخاطب
  • و…

معایب فروشگاه اینترنتی دیجی کالا:

  • کاهش سرعت ارسال سفارشات (به تازگی)
  • عدم پیگیری مجدد پس از لغو سفارش
  • عدم امکان تعقیب دقیق وضعیت سفارش
  • عدم امکان خرید کالاهای مرتبط با یک کالا (خرید گوشی به همراه ضدخش و قلم مخصوص)
  • نداشتن سیستم تخفیف هنگام خرید
  • عدم ارسال و ارائه کلیه کالا ها در یک سبد خرید (به تازگی)
  • عدم ارائه خدمات خاص به مشتریان ویژه که خریدهای زیادی دارند
  • مشخص نبودن وضعیت سفارش پس از تحویل به پیک در تهران و نداشتن راه ارتباطی با فرد پیک موتوری
  • عدم تمایل تحویل کالا در داخل ساختمان و نیاز به رفتن به درب ورودی برای تحویل کالا در تهران
  • نداشتن بخش شکایات مشتریان و عدم پیگیری شکایات
  • نداشتن نرم افزار مخصوص تبلت

با توجه به همه موارد گفته شده باز هم رتبه یک را به دیجی کالا می دهیم و آن را در بالای جدول معرفی می کنیم، با همه معایبی که مطرح شد باز هم نمی توان هنوز جایگزینی برای دیجی کالا در صدر جدول پیدا کرد و هنوز هم اولین گزینه برای سفارش آنلاین کالا در ایران دیجی کالا است.

 

2. فروشگاه اینترنتی مو تن رو

فروشگاه اینترنتی مو تن رو کار اصلی خود را از سال 1395 آغاز کرده و دراین مدت توانسته بیش از 30 درصد از بازار آرایشی آنلاین را به خود اختصاص دهد.

این فروشگاه دارای دسته بندی های مختلفی مانند محصولات آرایشی و بهداشتی،  محصولات عطر، محصولات برقی، محصولات سالنی، محصولات مادر و کودک و …بوده و با آگاهی از برندهای موجود در بازار و ارتباط با واردکننده و تامین‌کننده کالا، کالاهای اورجینال را با بهترین قیمت، تهیه و در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

 یکی از نکات مهمی که می‌توان فروشگاه اینترنتی مو تن رو را برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی انتخاب کرد، داشتن فرآیند ثبت نام ساده است که کاربر با وارد نمودن یک شماره تماس و مشخص کردن یک رمز دلخواه، می‌تواند به راحتی کالاها را خریداری نموده و طبق آدرس دریافتی، کالا را دریافت نماید.

از دیگر ویژگی‌های مو تن رو، می‌توان به مجله زیبایی و آرایشی آن اشاره نمود که به‌صورت تخصصی در حوزه آرایشی و بهداشتی و سلامت فعالیت دارد و این امکان را به شما می‌دهد تا سوالات آرایشی خود را در این مجله تخصصی پیدا نمایید. همچنین فروشگاه مو تن رو، کمپین‌های مختلف تخفیفی با امکان ارسال رایگان را، در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

این وب‌سایت که رابط کاربر پسندی دارد، توانسته جایزه برترین وب‌سایت تخصصی آرایشی و بهداشتی در جشنواره وب موبایل ایران در سال 97 را، از آن خود کند.

مزایای مو تن رو:

  • دارا بودن فرآیند ثبت نام و ثبت سفارش آسان
  • دارا بودن تیم مشاوره زیبایی جهت پاسخگویی به سوالات کاربران
  • دارا بودن تیم پشتیبانی قوی جهت پاسخگویی به مشکلات کاربران
  • دارا بودن ماژول‌ها و ابزارهای خدماتی مثل کادویابی و امکان چاپ رایگان عکس
  • ارائه تخفیف‌های منظم روزانه
  • ارسال رایگان به نقاط مختلف کشور
  • معرفی دقیق کالای ارائه شده و امکان مقایسه محصولات با یکدیگر
  • وجود شبکه اجتماعی داخل خود سایت (بیوتی کلاب) و ایجاد حس نزدیکی با کاربر

معایب مو تن رو:

  • عدم وجود اپلیکیشن
  • عدم ارائه خدمات ویژه به مشتریان خاص
  • عدم پیگیری مجدد پس از لغو سفارش

 

3- خانومی

فروشگاه اینترنتی خانومی که در زمینه فروش لوازم آرایشی بهداشتی و عطر فعالیت می کند، کار خود را از سال 1393شروع کرده است. این فروشگاه این امکان را برای کاربران خود فراهم نموده تا بتوانند کالای موردنیاز خود را در بین مجموعه متنوعی از برترین برندهای خارجی و ایرانی انتخاب کنند.

یکی از گزینه هایی که این فروشگاه را می تواند در بین خریداران محصولات آرایشی و بهداشتی متمایز کند، کنترل قوی بر روی اصالت کالاها، کیفیت آنها و تاریخ انقضایشان است که به دلیل تخصصی بودن فروشگاه امکان پذیر می شود.
همچنین یکی از مزیت های خرید از فروشگاه خانومی امکان سفارش و درخواست اشانتیون کالاست. مشتریان این فروشگاه می توانند اشانتیون هر محصولی که قصد خرید آن را دارند، سفارش داده و تست کنند. که این موضوع می‌تواند برای تامین کنندگان نیز جذاب باشد چراکه می‌توانند محصول خود را برای تست کردن به راحتی در اختیار خریداران قرار دهند. همکاری مستقیم و تنگاتنگ تامین کنندگان با خانومی، امکان ارائه محصولات با قیمت مناسب را در اختیار این فروشگاه قرار داده است.


مزایای خانومی:

  • معرفی تخصصی محصولات آرایشی بهداشتی برندها
  • ارائه تخفیف های روزانه و دوره ای بر روی کالاهای منتخب
  •  انتشار مقالات به روز و کاربردی در حوزه زیبایی
  •  امکان مطلع شدن از موجود شدن کالا و تخفیف آن
  •  معرفی دقیق کالاهای ارائه شده، براساس کاتالوگ محصول و توضیحات تولید کننده
  •  ارسال رایگان برای سفارش های تهران و شهرستان
  • امکان انتخاب اشانتیون

معایب خانومی:

  •  رابط کاربری جذاب و کاربرپسند ندارد
  •   سرچ سایت ضعیف است و به راحتی نمی توان کالای انتخابی را جست و جو کرد
  •   خانومی اپلیکیشن ندارد و الزاما باید برای سفارش به سایت خانومی مراجعه کرد
  •   با توجه به این که محور فروشگاه آرایشی، بهداشتی و عطر معرفی شده است اما تنوع در حوزه عطر پایین است

 

4-فروشگاه اینترنتی دیجی استایل

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد دیجی کالا از نظر کاربران بزرگترین فروشگاه اینترنتی در ایران می باشد که به تازگی وب سایت جدیدی برای پوشاک با نام دیجی استایل راه اندازی کرده است، از آنجایی که دیجی کالا تا کنون توانسته در صدر جدول فروشگاه های اینترنتی قرار بگیرد پس پروژه ی جدیدی که راه اندازی کرده نیز می تواند در همان تراز قرار بگیرد و بزودی برای خودش در میان دیگر فروشگاه های اینترنتی لباس جا باز کند.

دیجی استایل تا کنون به خوبی توانسته است در کنار دیگر رقیبان خود رشد کند و از تمام آنها پیشی بگیرد، دیجی استایل این کار را به خوبی انجام داده و با ارائه کالاهای اورجینال با کیفیت بسیار بالا هم چنین عقد قرار داد با تمام برند هایی که در ایران شناخته شده اند توانسته اعتماد مشتریان را به خود جلب کند.

خرید از سایت دیجی استایل به شما این امکان را می دهد پشتیبانی واقعی برای پرو و عدم رضایت و بازگشت محصول را داشته باشید، البته با توجه به جایگاه دیجی کالا در ایران قطعا از دیجی استایل که فروشگاه زیر مجموعه دیجی کالا می باشد همینطور انتظار می رفت.

مزایای دیجی استایل:

  • سرعت بسیار بالا سایت و جستجوی سریع
  • تجربه کاربری فوق العاده
  • ایمیل مارکتینگ
  • قرار داد با تمام برند های پوشاک در ایران
  • مهلت تست واقعی جهت پرو لباس
  • ارایه کلیه کالاها در یک سبد
  • معرفی دقیق کالاهای ارائه شده
  • 7 روز گارانتی کالاهای خریداری شده
  • مشخصات دقیق سایز و رنگ محصولات
  • قرار دادن گزینه راهنمای سایز برای هر محصول
  • ثبت نام سریع در هنگام سفارش
  • نرم افزار مناسب گوشی هوشمند (IOS_Android)

معایب دیجی استایل:

  • عدم پیگیری مجدد پس از لغو سفارش
  • عدم امکان لغو یا تغییر سفارش بعد از ثبت سفارش
  • عدم امکان تعقیب دقیق وضعیت سفارش
  • نداشتن نسخه واکنش گرا
  • نداشتن سیستم تخفیف هنگام خرید
  • نرفتن به سمت بازارچه آنلاین مانند فروشگاه های بزرگ دنیا (Maketplace)
  • عدم ارائه خدمات خاص به مشتریان ویژه که خریدهای زیادی دارند
  • مشخص نبودن وضعیت سفارش پس از تحویل به پیک در تهران و نداشتن راه ارتباطی با فرد پیک موتوری
  • عدم تمایل تحویل کالا در داخل ساختمان و نیاز به رفتن به درب ورودی برای تحویل کالا در تهران
  • نداشتن بخش شکایات مشتریان و عدم پیگیری شکایات
  • نداشتن نرم افزار مخصوص تبلت

5- فروشگاه اینترنتی بانه دات کام

فروشگاه اینترنتی بانه دات کام یکی دیگر از وبسایت های فروشگاهی ایران است که خرید از آن به صرفه است. این وبسایت سبد فروش محصولات خود را با لوازم خانگی و دیجیتال مانند تلویزیون، موبایل، یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، کولرگازی، لوازم آشپزخانه، پکیج های متنوع جهیزیه، لوازم کوهنوردی، لوازم ورزشی، عطر، آرایشی و بهداشتی، سرگرمی، ابزارالات صنعتی، ساختمانی و لوازم خودرو پر کرده است.
این فروشگاه که از سال 1381 آغاز به کار نموده توانسته به دلیل قیمت مناسب محصولاتش و همچنین اصل بودن آنها مشتریان زیادی را جذب خود کند. طبق آمار یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران، بانه دات کام یکی از 5 سایت برتر در حوزه فروشگاه های آنلاین شناخته شده است.
این فروشگاه اولین فروشگاهی است که گارانتی 120 درصد اصالت کالا را به مشتریان ارائه می کند، بدین معنی که اگر عدم اصالت یکی از کالا ها ثابت شود 20 درصد بیشتر از وجه پرداختی را به مشتریان بر می گرداند.
این فروشگاه به خوبی محصولات را نقد و بررسی کرده و مشخصات فنی کامل و پی دی اف راهنمای محصولات، اینفوگرافی و دانشنامه تخصصی کلمات فنی، را در اختیار کابران قرار می‌دهد.
طراحی و رابط کاربری خوب، ریسپانسیو بودن، رنگبندی درست، دسترسی آسان به بخش های مختلف و منو، باعث می شود کاربر به خوبی با سایت آشنا شده و ارتباط برقرار کند.
مزیت مشاوره قبل از فروش در این وبسایت یکی از ویژگی هایی است که امکان انتخاب و خرید بهتر را افزایش می دهد. یکی دیگر از مزیت های خرید از فروشگاه اینترنتی بانه، قابلیت خرید به صورت تلفنی و بدون ثبت در سایت است.

مزایای فروشگاه اینترنتی بانه دات کام:

  • تنوع بالای محصولات با قیمت مناسب و ارزان
  • تضمین اصالت کالا
  • ارائه تخفیف های روزانه
  • امکان مشاوره تلفنی قبل از خرید
  • سیستم اطلاع دهی بعد از موجود شدن کالا
  • سازگاری بالا در نسخه موبایل
  • سرعت خوب وبسایت و جستجوی سریع
  • هفت روز ضمانت تعویض
  • نقد و بررسی کامل محصولات
  • راه‌اندازی سیستم همکاری در فروش

معایب فروشگاه اینترنتی بانه دات کام:

  • عدم بروز بودن قیمت ها به دلیل نوسانات قیمت ارز
  • اطلاع رسانی ضعیف در پردازش سفارشات
  • عدم وجود اپلیکیشن
  • نداشتن سیستم رسیدگی به شکایات مشتریان ( به زودی بخش تیکتینگ اضافه می شود)
  • اجبار نمودن کاربر به عضو شدن در هنگام خرید

6- فروشگاه اینترنتی آلیار

فروشگاه اینترنتی آلیار در بهمن ماه 1396 در زمینه وسایل موردنیاز جامعه به هدف ایجاد خریدی راحت‌تر و با صرفه‌تر شروع به کار کرد. این فروشگاه اینترنتی به دلیل خدمات با کیفتی که ارائه می‌داد، خیلی زود توانست جایگاه خود را در بین کسب‌وکارهای اینترنتی باز کند و با گذشت تنها چند ماه دسته‌های محصولات خود را گسترش داد. در حال حاضر آلیار در دسته‌بندی زیر محصولات خود را بفروش می‌رساند:
– سرگرمی و نوزاد
– مد و پوشاک
– خانه و آشپزخانه
– هدایا و اکسسوری
– بهداشت، سلامت و ورزش
– کالای دیجیتالی
– لوازم التحریر
– لوازم جانبی خودرو

–گل و پک ویژه آلیار

به تازگی بخش سوپرمارکت نیز به این وب‌سایت اضافه شده تا دیگر هر کاربری که به آلیار مراجعه می‌کند، بتواند کلیه نیازها و مایحتاج‌هاش را خریداری کند.

و اما چرا آلیار؟!

ارائه بهترین محصولات با قیمت پایین، دسترسی به تنوع کاملی از محصولات، تحویل به موقع و سریع و همچنین خدمات پس از فروش به مشتریان، از مهمترین اهداف فروشگاه اینترنتی آلیار است. این فروشگاه اینترنتی توانسته با ارائه تنوع عظیمی از محصولات، تمامی اقشارجامعه با هرسلیقه و رده سنی را پوشش داده و با ارائه توضیحات موردنیاز و مقایسه آن با سایرمحصولات، امکان بهترین انتخاب در کمترین زمان را برای مصرف‌کننده میسر سازد.

همچنین می‌توان با دانلود اپلیکیشن آلیار، خریداینترنتی راحت‌تر در هر زمان و مکان را تجربه کرد. فروشگاه اینترنتی آلیار با برگزاری انواع کمپین‌های مناسبتی، کدهای تخفیف هیجان‌انگیزی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. از طرفی نیز می توان در سیستم همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) فروشگاه اینترنتی آلیار، با عضویت در سایت و  ارسال درخواست همکاری، بدون سرمایه ی اولیه کسب درآمد کرد.

کمپین های در نظر گرفته شده برای فروشگاه آلیار:

  • کمپین ویژه تولد آلیار
  • کمپین ویژه یلدا
  • کمپین ویژه چهارشنبه سوری
  • کمپین ویژه عید نوروز

مزایای فروشگاه اینترنتی آلیار:

  • تنوع بالای محصولات از برندهای روز دنیا
  • ارائه تخفیف‌های متنوع روزانه و هفتگی
  • ارسالای رایگان برای خرید های بالای 100 هزار تومان
  • عدم بروز مشکلات از سوی فروشندگان (به دلیل اینکه تامین کننده مستقیم تمام محصولات خود آلیار است، احتمال افزایش قیمت یا جابه‌جایی کالا وجود ندارد.)
  • معرفی دقیق کالاهای ارائه شده
  • امکان مقایسه کالاها به طور دقیق
  • امکان استفاده از اپلیکیشن مخصوص موبایل و تبلت
  • امکان تست کالا به مدت 7 روز و بازگشت کالا در صورت وجود مشکل فنی
  • امکان لغو سفارش در صورت انصراف از خرید
  • بالا بودن کیفیت محصولات
  • قیمت بسیار مناسب محصولات
  • تخفیفات هفتگی
  • وجود عکس‌های با کیفیت و زنده از محصولات (به دلیل وجود آتلیه قوی و عکاس حرفه‌ای در آلیار)

معایب فروشگاه اینترنتی آلیار:

  • عدم امکان مطلع شدن از موجود شدن کالاها
  • عدم امکان تعقیب دقیق وضعیت سفارش
  • عدم ارائه خدمات خاص به مشتریان ویژه که خریدهای زیادی دارند

7- کیمیا آنلاین

فروشگاه اینترنتی کیمیا آنلاین با ارائه سخت افزار های کامپیوتر و محصولات دیجیتال فعالیت خود را ادامه می دهد، وب سایت کیمیا آنلاین طراحی جذاب و سبکی دارد و خیلی سریع می توانید یک کالا را در این وب سایت سفارش دهید.

کیمیا آنلاین بخش بیش فروشی را به خوبی در سایت خود پیاده سازی کرده است و شما در هنگام خرید یک محصول پس از اضافه کردن آن به سبد خرید حتما پیشنهاد خرید لوازم جانبی و خدمات ضروری مربوط به آن محصول را مشاهده خواهید کرد.

بخش جذاب دیگری که در فروشگاه اینترنتی کیمیا آنلاین دیده می شود قسمت ثبت تیکت پشتیبانی است که در وب سایت های فروشگاهی ایرانی کمتر دیده می شود.

8. فروشگاه اینترنتی فروشگاه اتما

فروشگاه آنلاین اتما اولین فروشگاه اینترنتی اقساطی کشور است که از سال 1391 تحت نظارت اتحادیه تعاونی های مصرف فرهنگیان شروع به فعالیت کرده است، عمده فعالیت این فروشگاه در زمینه لوازم خانگی و کالای دیجیتال بوده و برای فرهنگیان، کارمندان دولت و دارندگان کارت حکمت، تسهیلات ویژه ای ارائه می‌دهد.

تمام کاربران فروشگاه آنلاین اتما برای خرید اقساطی خود، می توانند با معرفی یک ضامن فرهنگی یا کارمند بدون نیاز به چک بانکی تا سقف 20 میلیون خرید کنند و اقساط آن را به صورت کسر از حقوق پرداخت نمایند. حتی این سایت امکان خرید خودرو را نیز به شکل قسطی فراهم آورده است. شما می‌توانید در مناسبت‌های رسمی در جشنواره های فروش این فروشگاه شرکت کنید و از تخفیف های جذابی بهره‌مند شوید.

مزایای فروشگاه اینترنتی اتما:

1-ارسال رایگان به سراسر کشور

2-قیمت مناسب کالاها

3- داشتن اپلیکیشن کارآمد

4- ارائه کد تخفیف های متنوع

معایب فروشگاه اینترنتی اتما:

1-تنوع پایین و محدودیت در انتخاب کالا

2-امکان خرید اقساطی که صرفا به فرهنگیان و کارمندان دولت و نیروهای مسلح محدود می شود

9- فروشگاه بلج

فروشگاه اینترنتی بلج فروشگاه اینترنتی بلج با ارائه محصولات کالای خواب و دکوراسیون اتاق‌خواب، فعالیت5 ساله خود را از سال 1393 آغاز کرده است. این فروشگاه اینترنتی با تولید محتوای مناسب و کاربردی به همراه تصاویر واضح و گویا که توسط خود مجموعه تأمین می‌شود انتخاب محصول را برای مشتری ساده کرده است.

یکی از مزیت‌های منحصربه‌فرد فروشگاه بلج این است که طراح را اعزام می‌کند و محصول را با توجه به فضا و سلیقه مشتری سفارشی‌سازی می‌کند. درنهایت آخرین نکته مهم در مورد این فروشگاه که می‌شود به آن تأکید کرد و باعث شد که آن را در لیست فروشگاه‌های برتر قرار دهیم این است که سیستم تأمین فروشگاه طوری است که واسطه‌ها حذف‌شده و قیمت‌های بسیار مناسبی را ارائه می‌دهد.

مزایای فروشگاه اینترنتی بلج:

  1. تنوع بالا در کالاهای خواب و دکوراسیون اتاق‌خواب
  2. قالب خوب و زیبا و رابط کاربری جذاب
  3. ارائه مشاوره فروش و خدمات پس از فروش
  4. ارائه گارانتی معتبر و پاسخگو
  5. امکان اعزام کارشناس نصب برای تهران و حومه

 معایب فروشگاه اینترنتی بلج:

  1. کند شدن سایت در زمان تخفیف‌ها و ایام خاص
  2. عدم امکان ارسال تیم نصب به شهرستان‌ها
  3. نداشتن اپلیکیشن برای موبایل و تبلت

10- گیفت آس 

گیفت آس یک فروشگاه اینترنتی است که در دو بخش فروشگاهی و آموزش کارهای هنری فعالیت می کند، این فروشگاه در سال 1395 در زمینه فروش هدیه، کادوهای خاص و دستساز شروع به کار کرد. در بخش فروشگاهی گیفت آس به شما کمک می کند مناسب ترین و خلاقانه ترین هدیه های دستساز را به ازای مناسبت های مختلف، انتخاب و هدیه دهید. تمرکز اصلی این فروشگاه روی کیفیت و ارزشمندی هدایا هم از نظر مبلغ و هم از نظر  خاص بودن است، به همین علت 80 درصد از هدایای این فروشگاه قابل سفارشی سازی توسط مشتری هستند (می توانید محصولات را با توجه به سلیقه هدیه گیرنده سفارشی سازی نمایید ). همچنین تمام محصولات، اثر دست هنرمندان ایرانی بوده و توسط خلاق ترین و ماهرترین تولید کنندگان خانگی تولید می گردد.
همچنین گیفت آس سعی نموده است که برای مناسبت های مختلف (مناسبت های تقویمی، هدیه و کادو تولد ،هدیه و کادو سالگرد ازدواج و…) با توجه به آن مناسبت، طرح ها و ایده های نو در هدایای خود بکار ببرد .
در بخش دپارتمان آموزش کارهای هنری گیفت آس که از سال 1397 شروع به کار نموده است، باید گفت که این مجموعه، با بهره گیری از خبره ترین و باتجربه ترین مربیان و مدرسان در حوزه هنر، به صورت آنلاین و حضوری هنرهای دستی (طراحی چهره، نقاشی روی سنگ و کاشی ،عروسک سازی، تریکو بافی، چاپ روی پارچه، تذهیب و معرق، میناکاری و ….) را آموزش می دهد.

مزایای گیفت آس:

• تمرکز روی ارائه هدیه های خاص و دستساز
• ارسال تمام محصولات به صورت بسته بندی و کادو پیچ شده، همراه با متن شما روی کارت پستال (بابت کادوپیجی،کارت پستال و متن، هزینه ای دریافت نمی گردد )
• سفارشی سازی محصولات به درخواست مشتری
• سرعت و کیفیت بالای سایت
• محیط سایتی مشتری پسند (فرایند خریدی راحت، وجود عکس های متنوع و مشخصات کامل محصولات و همچنین سیستم پرداخت آنلاین و درب منزل برای خرید
• ارائه پیشنهادات و تخفیفات ویژه روزانه و مناسبتی
• وجود محتوای مرتبط با هدیه و کادو در وبلاگ، که شما را برای خرید بهتر راهنمایی می کند
• ایجاد درآمد برای فعالان در این حوزه (شما می توانید در صورت داشتن استعداد و مهارت بعد از آموزش جزو تامین کنندگان فروشگاه اینترنتی گیفت آس شوید و درآمد کسب کنید)
• ارائه سی دی ها و دانلودهای آموزشی با کیفیت بالا و ضمانت یادگیری کامل هنرها

معایب گیفت آس:

• زمان بر بودن فرایند آماده سازی برخی محصولات به علت دست ساز بودن
• محدود بودن و غیرقابل تکرار بودن برخی کالاها به خاطر خاص و تک بودن آنها
• عدم امکان ارسال برخی محصولات مثل گل به شهرستان ها
• تنوع پایین فیلم های آموزشی و رایگان

10+1.  تاپ کوپن

تاپ کوپن استارت آپی است که بصورت تخصصی در زمینه ارائه کد تخفیف کسب و کار های اینترنتی با هدف ترویج خرید با کمترین هزینه بین کاربران ایرانی، در زمستان 1397 شروع به کار کرد. تاپ کوپن این امکان را برای مخاطبان ایرانی فراهم می آورد که بتوانند از تخفیفات مجموعه های مختلف مانند: دیجی کالا، اسنپ، تپسی، بیمه بازار، فیلیمو، نماوا، اُکالا، اسنپ فود، اسنپ مارکت و بیش از 200 مجموعه آنلاین دیگر استفاده نمایید.
لازم به ذکر است مجموعه هایی که تمایل به همکاری با تاپ کوپن را دارند، می‌توانند به راحتی وارد سایت شده و از قسمت منو درج کد تخفیف را انتخاب کنند تا کدهای آنها هم به سایت اضافه شود و مورد استفاده کاربران قرار بگیرد.
نکته مهم در مجموعه تاپ کوپن این است که استفاده از تمامی کدهای تخفیف کاملا رایگان است و شما هم اکنون می‌توانید برای مشاهده و استفاده از کدتخفیف سایت دلخواهتان وارد سایت تاپ کوپن شوید.

 

مزایای تاپ کوپن:

  • دسترسی سریع به کدهای تخفیف با امکان جستجو
  • وجود دسته بندی کاملی از انواع کسب و کارهای آنلاین و سایت‌ها
  • تنوع در ارائه کدهای تخفیف
  • به روز بودن کدهای تخفیف
  • دارا بودن پلیکیشن اندروید
  • طراحی زیبا و کاربر پسند
  • ارائه خدمات پشتیبانی و پاسخ گویی در چت آنلاین، تلگرام، واتساپ و اینستاگرام

معایب تاپ کوپن:

  • عدم وجود اپلیکیشن برای گوشی های آیفون
  • عدم فعالیت و همکاری با مجموعه های آفلاین (تحت بررسی)
  • فعالیت کم در شبکه های اجتماعی

نتیجه گیری نهایی درباره بهترین فروشگاه اینترنتی:

در این مقاله هدف اصلی صرفا معرفی فروشگاه های برتر بر اساس معیار های فنی و کاربردی بود و پس از آن آشنایی کاربران رهام ست با مواردی که در یک فروشگاه اینترنتی می تواند مهم تلقی شود و یا به عنوان ضعف آن فروشگاه در نظر گرفته بشود.

چیزی که اهمیت بسیار بالایی دارد این است که شاید در ظاهر این موارد کوچک به نظر برسند اما همین موارد به ظاهر کوچک است که باعث تفاوت های بسیار بزرگ می شود.

نظر شما چیست؟ بهترین فروشگاه اینترنتی رو شما انتخاب کنید

در نهایت از شما می خواهیم که تجربه خرید خود از این فروشگاه ها و یا فروشگاه های اینترنتی دیگری که در این مقاله در مورد آنها صحبت نشد را در بخش نظرات با دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید تا با این کار بتوانیم به یکدیگر در جهت انتخاب صحیح بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید های آنلاین بعدی کمک کنیم.

1 دیدگاه در “10 فروشگاه اینترنتی برتر ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =